vrijdag 8 augustus 2014

Recensie: Teardrop - Lauren Kate



Nooit huilen… Dat heeft Eureka's moeder haar op het hart gedrukt. Nu is Eureka's moeder onder mysterieuze omstandigheden verdronken en Eureka wil eigenlijk ook dood. Ze geeft alleen nog om een bijzonder boek. Daarin staat het huiveringwekkende verhaal van een meisje dat een heel continent in zee huilde. Als een vreemde jongen Eureka vertelt dat ze in gevaar is, krijgt hij haar ook bijna in tranen. Tranen die een wereld kunnen wegspoelen...



Toen ik aan Teardrop begon, wist ik niet zo goed wat ik ervan kon verwachten. De flaptekst sprak me niet echt aan, maar doordat ik de fallen serie gelezen had wilde ik dit boek toch een kans geven.
Het duurde even voordat ik in het verhaal kwam. Maar na een pagina of honderd werd ik in de wereld van Eureka meegenomen en kon ik het boek haast niet meer wegleggen. Lauren Kate beschrijft alles heel gedetailleerd,wat gelukkig niet storend is. Al vond ik wel dat ze wat dieper mocht ingaan op de personages, ze blijft erg oppervlakkig. Het verhaal op zich is wel erg goed bedacht, heel origineel, hiervan kom je er geen twee tegen. Lauren heeft hier dan ook echt goed over nagedacht. Niet alle gebeurtenissen zijn voorspelbaar al had ik af en toe een 'ik wist het' momentje maar heel erg zelden. Het einde van het boek was echt heel erg goed, alles viel op zijn pootjes.





Ik vond het geen geweldig boek, ik vond het goed meer niet. Wel ben ik benieuwd naar het 2de deel van deze trilogie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten