donderdag 25 december 2014

Recensie: De selectie - Kiera Cass

Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.



Ik val even met de deur in huis : Wat een geweldig boek!
Dit boek had ik in 3 dagen helemaal uitgelezen, ik had het misschien eerder uitgelezen, ware het niet dat mijn zus me telkens verplichte te stoppen met lezen.
De selectie is een erg leuk en luchtig boek, waarbij je even kunt wegdromen. De vele kleurrijke jurken, de leuke jongens het sprookjesachtige bestaan van de selectie zorgen voor een girly boek.
Ik denk wel dat je moet open staan voor dit boek, heb je het liever op een beetje geweld, wat spanning en zo dan is dit zeker niet voor jou.
Het boek begint bij America thuis, je leert iets over hoe de wereld op dat moment is ingedeeld. Het is een kaste systeem die loopt van 1 tot 8.

 America behoord tot de 5de kaste, wat dus al erg laag is.
Haar moeder wil dus niets liever dan dat America zich inschrijft voor De selectie. America schrijft zich in en tot haar grote verbazing en afschuw wordt ze verkozen om deel te nemen. 
De rest vertel ik jullie liever niet, anders is er niets meer aan om het te lezen.
Voor mij is dit een grote aanrader.





En nu ga ik snel verder lezen in De Elite.
Tot gauw!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten